Regulamin

Jeżeli chce Pani skorzystać z usług świadczonych w Centrum Terapii dla kobiet OTULONE, proszę zapoznać się z treścią tego dokumentu.

Jeżeli w dokumencie piszemy:
“my” – oznacza to Marzenę Reszczyńską-Owczarek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą GPP Marzena Reszczyńska-Owczarek, adres: ul. Wassowskiego 12/13/1A, 80-255 Gdańsk, NIP: 957-040-04-51, REGON: 191540780 “Terapeuta” – oznacza to każdego specjalistę, który świadczy usługi w Centrum Terapii dla kobiet OTULONE “Pani” lub “Klientka/Pacjentka” – oznacza to każdą osobę, która korzysta z usług świadczonych w Centrum Terapii dla kobiet OTULONE

Może się Pani z nami skontaktować:

Niektórych słów i sformułowań używamy w konkretnym znaczeniu (np. Centrum). Piszemy je wielką literą i wyjaśniamy w słowniku, który znajduje się na końcu tego dokumentu.

Akceptując Regulamin wyraża Pani zgodę, abyśmy przetwarzali (czyli przede wszystkim przechowywali) te informacje dotyczące Pani zdrowia, które nam Pani przekaże. Zgodnie z prawem informacją o stanie zdrowia jest już sam fakt zapisania się na konsultację psychologiczną, psychoterapię lub inne nasze usługi, więc zgoda jest niezbędna w celu zarezerwowania spotkania. Wszystkie informacje, jakie nam Pani przekaże, będziemy przetwarzać w niezbędnym zakresie, z poszanowaniem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i tajemnicy zawodowej. W szczególności nie będziemy ich, bez wyraźnej podstawy prawnej, przekazywać dalej ani wykorzystywać w innych celach niż świadczenie usług na Pani rzecz. Wszystkie informacje na temat przetwarzania Pani danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatności.

I. Jakie usługi świadczymy?

  1. Świadczymy usługi w gabinetach znajdujących się pod adresem: 80-283 Gdańsk, ul. Myśliwska 78K/42. Wyjątkowo, możemy świadczyć usługi w formie zdalnej (online). Jest to możliwe tylko w przypadku, gdy dany Terapeuta pracuje w takiej formie i po dokonaniu indywidualnych ustaleń.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, dostępne są na Stronie oraz w Centrum.

II. Jak można się umówić na spotkanie?

  1. Jeśli chce się Pani umówić na spotkanie, musi Pani mieć ukończone 18 (osiemnaście) lat – świadczymy usługi wyłącznie na rzecz osób pełnoletnich.
  2. Może się Pani umówić na spotkanie:
    1. mailowo: kontak@centrumotulone.pl
    2. telefonicznie: +48 573 909 822
    3. za pośrednictwem kalendarza Bookero dostępnego na Stronie
    4. osobiście w Centrum
  3. Jeżeli chce się Pani umówić:
    1. osobiście, telefonicznie lub mailowo – szczegóły spotkania ustalimy podczas rozmowy/wymiany korespondencji,
    2. za pośrednictwem kalendarza – proszę postępować zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się w procesie rezerwacji spotkania.
  4. Potwierdzenie rezerwacji otrzyma Pani mailowo lub SMSem. W momencie, kiedy dostanie Pani tę wiadomość, zostanie zawarta między nami umowa, dotycząca świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa.
  5. Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań. Na treść Umowy składa się ten dokument (Regulamin), ewentualnie także dodatkowe ustalenia z Terapeutą (pisemne, mailowe lub ustne), np. wywiad wstępny, czy kontrakt terapeutyczny.
  6. Wszystkie usługi świadczymy odpłatnie i co do zasady wymagamy płatności przed spotkaniem. Po umówieniu spotkania dostanie Pani link do płatności online. Jeżeli nie dokona Pani płatności do czasu wygaśnięcia linku, rezerwacja zostanie anulowana, co będzie równoznaczne z rozwiązaniem łączącej nas umowy.
  7. W wyjątkowych sytuacjach możemy ustalić inne zasady płatności. Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, konieczne jest uregulowanie całej należnej kwoty zaraz po spotkaniu.
  8. Możemy zmieniać ceny usług. Jeżeli będzie Pani korzystać z regularnego cyklu spotkań, poinformujemy o zmianie cen z wyprzedzeniem. Jeżeli Pani nie zaakceptuje nowych cen, może Pani zakończyć terapię, po wcześniejszym omówieniu tego z Terapeutą.

III. W jaki sposób świadczymy usługi?

  1. Usługa będzie co do zasady świadczona przez Terapeutę, którego wskaże Pani podczas rezerwacji pierwszego spotkania lub który zostanie wskazany przez specjalistę z Centrum. Jeżeli podczas tego spotkania Terapeuta uzna, że inny specjalista z naszego Centrum będzie dla Pani bardziej odpowiedni, może Panią do niego przekierować.
  2. Przed każdym pierwszym spotkaniem wyślemy do Pani lub poprosimy na miejscu o wypełnienie formularza wstępnego. Dzięki temu Terapeuta będzie miał już na pierwszym spotkaniu wstępne informacje o Pani.
  3. Nawet jeżeli skutecznie umówi się Pani na spotkanie, możemy odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
    1. będziemy przypuszczać, że świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Pani lub innych osób,
    2. ) świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki
      lub prawa osób trzecich,
    3. będziemy przypuszczać, że jest Pani niepełnoletnia lub nie ma Pani pełnej zdolności do czynności prawnych, a w Pani imieniu nie będzie występować opiekun prawny,
    4. będziemy przypuszczać, że jest Pani pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
    5. będzie Pani agresywna lub będzie Pani naruszać nasze dobra osobiste,
    6. nie ureguluje Pani należnych płatności,
    7. zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przez nas usług.
  4. Jeżeli odmówimy świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
  5. Jesteśmy zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Pani w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działamy w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Możemy odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej tylko w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli sąd zwolni nas lub Terapeutę z obowiązku zachowania tajemnicy lub jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Pani lub innych osób – w takiej sytuacji możemy poinformować odpowiednie służby (np. policję, pogotowie ratunkowe)
  6. Może Pani poprosić nas o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług Pani korzystała oraz jaki był ich koszt. Zaświadczenia są płatne, zgodnie z cennikiem. W zaświadczeniach nie ujawniamy żadnych treści spotkań terapeutycznych.
  7. Centrum nie jest ośrodkiem diagnostycznym i nie wydaje opinii psychologicznych ani lekarskich.
  8. W sytuacjach postępowania sądowego Terapeuci Centrum nie podejmą się występowania w charakterze świadka, są bowiem zobowiązani tajemnicą zawodową.
  9. Terapeuci poddają swoją pracę regularnej superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji mogą omawiać konkretne sytuacje z superwizorem lub innym specjalistą. Nie ujawniają przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnej Klientki/Pacjentki. W związku z superwizją sesje mogą być nagrywane (video lub audio). Terapeuta omówi z Panią kwestię nagrań i poprosi o wyrażenie zgody. Jeśli Pani nie wyraża zgody na nagrywanie sesji, proszę to omówić z Terapeutą
  10. Proszę pamiętać, że:
    1. przekazuje Pani Terapeucie tylko te informacje, które jest Pani gotowa przekazać
    2. podczas świadczenia usług Terapeuta przedstawia swoją indywidualną interpretację Pani sytuacji, stworzoną na podstawie przekazanych mu informacji,
    3. naszym zadaniem jest udzielenie pomocy, ale nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Klientki/Pacjentki,
    4. nie możemy dać gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Panią rezultatu – osiągnięcie pożądanych efektów terapii zależy w znacznym stopniu od Pani zaangażowania,
    5. terapia jest sytuacją dobrowolną. Inicjatywa i chęć współpracy Klientki/ Pacjentki są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
    6. jedną z konsekwencji procesu terapeutycznego może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego, pojawienie się smutku, niepokoju, bezradności, a nawet depresji. Uczucia te mogą być przejściowe i paradoksalnie wynikać z postępów terapii.
  11. Terapeuta może przekierować Panią do innego specjalisty, jeżeli uzna taką zasadność, kierując się swoją najlepszą wiedzą w zakresie swoich kompetencji oraz informacjami uzyskanymi na konsultacji.
  12. Terapeuta może przekierować Panią do innego specjalisty również w przypadku braku dogodnych terminów do stałego procesu.
  13. Szczegółowe zasady dotyczące psychoterapii opisane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
  14. Szczegółowe zasady dotyczące warsztatów opisane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu.

Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?

  1. W przypadku spotkania online musi Pani posiadać:
    1. komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
    2. szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
    3. dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora,
    4. aktywne konto poczty e-mail.
  2. W celu odbycia spotkania online korzystamy z komunikatorów zewnętrznych dostawców usług (np. Google Meet, Zoom). Dostawcy usług mają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, których musimy przestrzegać. Przed spotkaniem należy zapoznać się z tymi dokumentami.
  3. Przed spotkaniem ustalimy, z którego komunikatora będziemy korzystać. Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa).
  4. Kilka minut przed ustalonym terminem spotkania należy przygotować sobie odpowiednie warunki i zaczekać na nawiązanie połączenia przez Terapeutę.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa spotkań online, zarówno Pani, jak i my, jesteśmy zobowiązani do:
    1. korzystania wyłącznie z komputerów, na których zainstalowany jest aktualny legalny system operacyjny, oprogramowanie antywirusowe oraz najnowsza wersja komunikatora, z którego korzystamy
    2. korzystania wyłącznie z zabezpieczonych połączeń internetowych,
    3. ustawienia bezpiecznego hasła do komputera oraz do komunikatorów,
    4. zabezpieczenia sprzętu oraz haseł przed dostępem osób trzecich,
    5. zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat oraz notatek przesłanych mailem.
  6. W trakcie trwania spotkania online w pomieszczeniu, w którym prowadzone jest spotkanie nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji dopuszczalny jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeżeli zostanie to wcześniej ustalone.
  7. Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego Pani korzysta, a które uniemożliwiają Pani prawidłowe korzystanie z konsultacji online. Jeżeli nie uda nam się odbyć spotkania z przyczyn technicznych leżących po Pani stronie, nie przysługują Pani jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.

IV. Jak można odwołać spotkanie?

  1. Regularność spotkań jest bardzo ważna z punktu widzenia efektywności terapii.
  2. Jeśli z jakichś przyczyn nie może Pani pojawić się na spotkaniu, należy nas o tym niezwłocznie poinformować (najpóźniej 48 godzin przed jego terminem). Spotkanie można odwołać telefonicznie lub korzystając z udostępnionego systemu.
  3. Jeżeli odwoła Pani spotkanie ze wskazanym wyprzedzeniem, może Pani poprosić nas mailowo o zwrot dokonanej płatności. W mailu proszę wskazać numer konta do zwrotu.
  4. Jeżeli nie odwoła Pani spotkania ze wskazanym wyprzedzeniem, a o ustalonej godzinie nie pojawi się Pani w gabinecie lub nie połączy się z Terapeutą online (w zależności od rodzaju spotkania), nie mamy już możliwości umówienia innej osoby. Terapeuta przygotowuje się na to spotkanie, ma zarezerwowany swój czas tylko dla Pani. Za swoją pracę otrzymuje od nas wynagrodzenie. W takim przypadku ponosimy takie same koszta, jak przy spotkaniu, które faktycznie się odbyło. Jeżeli więc nie odwoła Pani spotkania najpóźniej 48 godzin przed jego terminem, będzie Pani zobowiązana do pokrycia jego kosztów w pełnej wysokości.
  5. Jeżeli spotkanie nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po naszej stronie,
    możemy zaproponować inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego
    terminu, zwrócimy Pani dokonaną płatność.

V. Jak można odstąpić od zawartej Umowy?

  1. Jeżeli jest Pani Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta przysługuje Pani prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w Ustawie o prawach konsumenta. W takim przypadku stosujemy następujące zasady:
    1. może Pani zrezygnować z usługi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy (z wyjątkiem sytuacji, o której przeczytasz poniżej w pkt. d) poniżej),
    2. o swojej decyzji o rezygnacji należy nas poinformować przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. „rezygnuję z wizyty”) – oświadczenie można przesłać mailem, nie trzeba uzasadniać swojej decyzji,
    3. zwrócimy Pani wszystkie otrzymane od Pani płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym dostaniemy oświadczenie o rezygnacji; zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Panią użyte w pierwotnej transakcji,
    4. prawo odstąpienia nie przysługuje, jeżeli wykonamy usługę za wyraźną zgodą Klientki/Pacjentki, która w procesie rezerwacji został poinformowany, że po wykonaniu usługi utraci prawo odstąpienia; jeśli rozpoczęto wykonywanie usługi przed upływem terminu z pkt. a), prawo odstąpienia nie przysługuje w zakresie, w jakim umowę wykonano.

VI. Jakie są nasze obowiązki wynikające z zawartej Umowy?

  1. Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usług zgodnie z Umową. Zakres naszej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
  2. Jeżeli stwierdzi Pani, że nie wywiązaliśmy się z Umowy, może Pani złożyć reklamację (np. mailowo). Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
  3. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Panią rezultatu, może Pani skorzystać z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
    2. pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,

VII. Jakie są zasady korzystania ze Strony?

  1. Aby korzystać ze Strony musi Pani posiadać dostęp do internetu oraz sprzętu i oprogramowania pozwalającego na przeglądanie stron internetowych.
  2. Nie można korzystać ze Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub tym dokumentem.
  3. Za pośrednictwem Strony świadczymy nieodpłatnie następujące usługi:
    1. formularz wstępny,
    2. możliwość zarezerwowania terminu wizyty przez kalendarz
    3. Newsletter
  4. Za każdym razem, kiedy korzystasz z którejkolwiek ze wskazanych powyżej usług, zawieramy umowę dotyczącą świadczenia tej usługi.
  5. Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą usług świadczonych nieodpłatnie, wskazanych powyżej, ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli będzie Pani naruszać postanowienia Regulaminu i pomimo dodatkowego wezwanie nie zaprzestanie Pani naruszeń. W innych przypadkach możemy wypowiedzieć taką umowę dotyczącą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
  6. Jeżeli chce Pani zarezerwować usługę za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie, proszę postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Niezbędne będzie w szczególności wybranie rodzaju usługi i terminu oraz zaakceptowanie Regulaminu.
  7. Może Pani zamówić usługę Newsletter poprzez uzupełnienie formularza zapisu na Newsletter dostępnego na Stronie lub na innych naszych stronach internetowych albo poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa podczas rezerwacji spotkania.
  8. Umowa o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Newslettera (wiadomości e-mail zawierające informacje o oferowanych przez nas nowościach, promocjach, produktach lub usługach) jest zawierana w chwili, gdy potwierdzi Pani, że chce się zapisać na listę subskrybentów Newslettera. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony (do momentu cofnięcia zgody lub zaprzestania świadczenia usługi), w języku polskim, zgodnie z postanowieniami polskiego prawa
  9. Nie płaci Pani za przesyłane treści cyfrowe w tradycyjnym rozumieniu. W zamian otrzymujemy dostęp do Pani danych osobowych podanych podczas zapisu.
  10. Jeżeli nie chce Pani przekazywać nam swoich danych osobowych, może Pani zamówić odpłatną usługę Newsletter. W tym celu prosimy o kontakt mailowy.
  11. Newsletter będziemy przesyłać na adres e-mail wskazany podczas zapisu.
  12. Newsletter może być dostępny czasowo/ okresowo. Możemy wysyłać wiadomości w ramach Newslettera w założonej przez siebie regularności, możemy też czasowo lub całkowicie zaprzestać wysyłania Newslettera
  13. Materiały udostępniane w ramach Newslettera są przeznaczone wyłącznie do Pani własnego użytku. Jakiekolwiek inne formy korzystania z materiałów naruszają prawa autorskie – nasze lub innych podmiotów uprawnionych – i mogą skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. W szczególności, zakazane jest dalsze kopiowanie, powielanie, utrwalanie lub rozpowszechnianie materiałów
  14. Może Pani w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w odpowiedni link zamieszczony w treści każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera.
  15. Opinie na temat usług, które znajdują się na Stronie, pochodzą od Klientek/Pacjentek Centrum. Opinie otrzymujemy bezpośrednio od Klientek/Pacjentek, np. mailowo. Nie ma możliwości automatycznego publikowania opinii na Stronie. Opinie można też dodawać w wizytówce Google.
  16. Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
  17. Zakazane jest przesyłanie opinii:
    1. bez uprzedniego skorzystania z naszych usług,
    2. wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
    3. naruszających dobra osobiste nasze lub osoby trzeciej.
  18. Sami decydujemy, które opinie zostają opublikowane na Stronie.
  19. Nie płacimy za wystawienie opinii.
  20. Osoby, których dane zostały wskazane przy opublikowanej opinii mogą zgłaszać wszelkie błędy, w szczególności w sytuacji, gdy dana osoba w ogóle opinii nie przesłała.
  21. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony można zgłaszać mailowo.

VIII. Co jeszcze warto wiedzieć?

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisaliśmy w odrębnym dokumencie (Polityka prywatności).
  2. Z ważnych przyczyn możemy zmieniać treść Regulaminu. Co do zasady naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Regulaminu będziemy chcieli zmienić zasady obowiązującej nas Umowy, poinformujemy Panią o tym z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptuje Pani zmian, prosimy o informację zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
  3. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia 01.07.2025 r.
  4. Pojęcia pisane dużą literą mają następujące znaczenie:
    1. Centrum lub Centrum Terapii dla kobiet OTULONE – centrum psychoterapii prowadzone przez Marzenę Reszczyńską-Owczarek
    2. Strona – strona internetowa Centrum dostępna jest pod adresem: centrumotulone.pl
    3. Regulamin – ten dokument
    4. Konsument – osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej
    5. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, ale umowa, na podstawie której nabywa Produkt nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgodnie z danymi w CEIDG

Załącznik nr 1: Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku psychoterapii?

  1. Terapia rozpoczyna się kilkoma (najczęściej 3-4) spotkaniami konsultacyjnymi. Podczas tych spotkań Specjalista przeanalizuje Twoją sytuację i pomoże Ci określić kierunek dalszej pracy z naszymi Terapeutami.
  2. Przed rozpoczęciem terapii Terapeuta przedstawia Pacjentce szczegółowe zasady i opowie, jak będzie wyglądała współpraca. Może też poprosić o podpisanie kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny to rodzaj umowy, jest oświadczeniem woli uczestnictwa w psychoterapii oraz wiedzy z czym ta decyzja się wiąże.
  3. Podczas tych spotkań Specjalista i Pacjentka poznają się, ustalają szczegóły dotyczące procesu i decydują wspólnie o dalszej współpracy.
  4. Cele terapii ustalane są każdorazowo indywidualnie – ich osiągnięcie zależy w takim samym stopniu od zaangażowanie Terapeuty i Pacjentki. Cel terapii może ulec zmianie w trakcie jej prowadzenia.
  5. Czas trwania terapii może być ustalony z góry, ale nie musi (w zależności od ustaleń z Terapeutą).
  6. Sesje terapeutyczne odbywają się w stałych terminach i trwają 50 min
  7. Spóźnienie na sesje nie przedłuża jej.
  8. Pacjentka jest zobowiązana do aktywnego udziału w terapii.
  9. Terapeuta jest zobowiązany do rzetelnej pracy w trakcie terapii, prowadzenia terapii z należytą starannością i wykorzystaniem aktualnej wiedzy, przestrzegania podstawowych praw pacjenta oraz do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
  10. Pacjentka ma prawo do rezygnacji z terapii w każdym momencie po wcześniejszym poinformowaniu Terapeuty. Chęć rezygnacji z terapii należy omówić w trakcie spotkania z Terapeutą.
  11. Terapeuta ma prawo z rezygnacji z dalszej terapii z ważnych powodów. Terapeuta informuje o tym Pacjentkę z wyprzedzeniem i w miarę możliwości poleca innego terapeutę.
  12. Pacjentka i Terapeuta nie kontaktują się ze sobą poza sesjami, chyba że odrębnie postanowią inaczej.
  13. W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Pacjentki, Terapeuta ma obowiązek poinformować odpowiednie służby.

Załącznik nr 2: Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku warsztatów?

  1. Organizujemy różnego rodzaju szkolenia i warsztaty z zakresu zdrowia psychicznego (dalej: Warsztaty).
  2. Szczegółowe informacje na temat konkretnych Warsztatów, takie jak zakres, forma, cena, kryteria uczestnictwa i terminy, wskazane są w na Stronie lub są dostępne w Centrum.
  3. W przypadku Warsztatów stacjonarnych ich cena nie obejmuje kosztów dojazdu, parkowania, zakwaterowania, wyżywienia i innych kosztów, jeżeli nie zostały wyraźnie wskazane w ofercie.
  4. Jeżeli z oferty Warsztatów wynika, że liczba uczestników jest ograniczona, możemy odrzucić zgłoszenia złożone po przekroczeniu tej liczby. Możemy także odrzucić zgłoszenia osób, które nie spełniają kryteriów uczestnictwa.
  5. Warunkiem dokonania skutecznej rezerwacji miejsca na Warsztatach jest dokonanie wymaganej opłaty lub wpłacenie zaliczki (zgodnie z ustaleniami).
  6. Dokonanie opłaty lub wpłacenie zaliczki jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu oraz dodatkowych zasad dotyczących Warsztatów udostępnionych uczestnikom.
  7. Jeżeli nie dokona Pani wymaganych opłat w ustalonym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.
  8. Może Pani zrezygnować z udziału w Warsztatach – informację o rezygnacji prosimy przesłać mailowo.
  9. Jeżeli złoży Pani oświadczenie o rezygnacji z Warsztatów:
    1. nie później niż 3 tygodnie przed ich rozpoczęciem, zwrócimy Pani zaliczkę,
    2. później niż 3 tygodnie przed ich rozpoczęciem, zwrócimy Pani zaliczkę, ale obciążymy Panią opłatą administracyjną w wysokości 50% opłaty za udział w Szkoleniu (możemy potrącić tę kwotę z kwoty wpłaconej zaliczki).
  10. Możemy zmienić program Warsztatów (osoby prowadzące, tematy, godziny, termin, miejsce), jeżeli, pomimo zachowania należytej staranności, pierwotny program będzie niemożliwy lub znacznie utrudniony do zrealizowania, np. na skutek choroby osoby prowadzącej Warsztaty lub innych zdarzeń będących poza naszą kontrolą.
  11. Poinformujemy Panią o zmianach, o których mowa powyżej mailowo.
  12. Możemy odwołać Warsztaty z ważnych przyczyn, w szczególności, jeżeli jest to uzasadnione trudnościami organizacyjnymi, technicznymi lub brakiem wystarczającej liczby zgłoszeń. W takim przypadku o odwołaniu Warsztatów poinformujemy Cię mailowo najpóźniej 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia.
  13. Możemy odwołać Warsztaty później niż w terminie wskazanym powyżej, jeżeli z powodu siły wyższej, przeprowadzenie Warsztatów będzie niemożliwe lub znacznie utrudnione. W takim przypadku o odwołaniu Warsztatów poinformujemy Cię mailowo tak szybko, jak to będzie możliwe.
  14. Uiszczoną opłatę za Warsztaty, które zostały odwołane, zwrócimy w ciągu 7 dni od dnia, w którym poinformowaliśmy o odwołaniu.
  15. Możemy utrwalać i rozpowszechniać przebieg Warsztatów oraz wizerunek uczestników, którzy wyrazili na to zgodę, dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.
  16. Wszelkie prawa autorskie do utworów prezentowanych podczas Warsztatów (w szczególności programu zajęć, sposobu jego przedstawienia oraz ćwiczeń prowadzonych w ramach Warsztatów), a także materiałów edukacyjnych wykorzystywanych na Warsztatach, stanowią własność naszą lub osób prowadzących Warsztaty.
  17. Uczestnicy Warsztatów nie mogą:
    1. nagrywać ani w żaden inny sposób utrwalać (np. wykonywać zdjęć) przebiegu Warsztatów (zarówno obrazu, jak i dźwięku, w całości ani w części),
    2. utrwalać, zwielokrotniać lub rozpowszechniać, w całości lub w części, treści udostępnianych w ramach Warsztatów, wizerunków i wypowiedzi uczestników oraz osób prowadzących, a także materiałów edukacyjnych.